poniedziałek, 5 marca 2012

sałatka z ryżem tuńczykiem i warzywkami

Składniki

 Składniki:
-20 dag ryżu
-puszka tuńczyka w sosie własnym
-puszka kukurydzy konserwowej (150 gram) mała
-puszka groszku konserwowego(212gram) mała
-oliwki czarne po grecku -25 sztuk(wydrylowanych)
-oliwki białe
-średniej wielkości czerwona papryka (około 200 gram)
-sól
-pieprz
-pieprz ziołowy
-natka pietruszki
-5 łyzek majonezu(ja używam winiary)
 
sos sałatkowy:
-3 łyżeczki sosu sałatkowego  paprykowo-ziołowego
  w proszku

-2 łyżeczki oliwy z oliwek
-łyżka oleju
-łyżka wody
-2 łyzeczki octu jabłkowego



Przygotowanie

Ryż ugotowac ,odcedzić i przesypac do miski dodac odcisnietego i rozdrobnionego tuńczyka,groszek ,kukurydzę oliwki przekrojone na pół , papryke czerwoną  pokrojona w 2cm paseczki.Wszystko dobrze wymięszac doprawić sola pieprzami i dodac pokroja natkę pietruszki według uznania9 ja dałam gałązkę ).




Dobrze wszystko wymięszać .Ja sałatkę podzieliłam na dwie części do jednej dodałam majonez
 
a do drugiej sos sałatkowy paprykowo-ziołowy(3 łyżeczki sosu sałatkowego ,oliwa,olej,woda i ocet jabłkowy)

Jezeli ktoś woli z samym majonezem badż sosem sałatkowym zwiększyć proporcje dwukrotnie.Obydwie wyśmienicie smakują.SMACZNEGO!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz