środa, 4 stycznia 2012

Babka tulipan Kasi

Składniki

Składniki:


6 jaj
kostka margaryny
1 i 1/2szklanki cukru
2 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki oliwy
2 łyżeczki proszku do pieczenia
cukier waniliowy (zależy na jaką porcje ale tak około pół torebki sypie nie więcej)
1 budyń waniliowy
1 budyń malinowy
1 kisiel wiśniowy
2 łyżeczki maku
2 płaskie łyżki kakao




Przygotowanie

Wykonanie:

Margarynę (najlepiej wcześniej wyjętą z lodówki) utrzeć z cukrem, dodać żółtka. Miksować do gładkiej masy, dodać mąkę z proszkiem znowu miksować aż będzie gładka masa dodać oliwę i na końcu ubitą pianę z białek. Ciasto podzielić na 4 części

- do I cz. dodać budynie (w proszku) - wymieszać
- do II cz. kisiel (w proszku) - wymieszać
- do III cz. dodać kakao - wymieszać
- do IV cz. dodać mak - wymieszać

Ciasto układać porcjami od I - IV w wąskiej foremce wcześniej wysmarowanej tłuszczem i wysypaną bułką tartą. Ciasto koniecznie przekroić nożem wzdłuż blaszki (do samego dna). Piec 50 min w 170 stopniach (tak jest w przepisie, oczywiście ja piekę wszystko na termoobiegu więc: ok 1h 20 min 150-160 stopni - na początku nastawiłam 55 min ale potem z około 3-4 razy dokładałam po 8 min.)

Babka bardzo pulchna no i daje wspaniały efekt na stole!

Oto moje dzieło (robiłam pierwszy raz :D )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz