poniedziałek, 16 stycznia 2012

Bardzo łatwe ciasto kokosowe

Składniki

*  250g miękkiego masła

*  szklanka cukru

*  2 łyżeczki ekstraktu z wanilli (ja dodałam cukier waniliowy)

*  4 jajka

*  2 szklanki mąki

*  2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia

*  0,5 łyżeczki sody oczyszczonej

*  szklanka wiórków kokosowych

*  szklanka mleczka kokosowego



Przygotowanie

1.  Wysmarować formę masłem i posypać bułką tartą. Nastawić piekarnik na 160 stopni.

2.  Mikserem połączyć miękkie masło, cukier i ekstrakt waniliowy. Utrzeć na białą puszystą masę.

3.  Stopniowo dodawać po jednym jajku cały czas miksując.

4.  Dodać mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną, wiórki kokosowe i mleczko kokosowe. Wymieszać.

5.  Masę wlać do formy i piec godzinę w 160 stopniach.

6.  Po wystygnięciu polać lukrem i posypać wiórkami (ja dodatkowo posypałam startą gorzką czekoladą).

Przepis znalazłam na blogu "Kuchnia Agaty", autorki Agatajot. Postanowiłam spróbować, tym bardziej, że miałam "na zbyciu" mleczko kokosowe. Ciasto wyszło pycha, naprawdę polecam! Pozdrawiam autorkę przepisu - mam nadzieję, ze teraz jeszcze więcej osób zasmakuje w tej pychotce! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz