czwartek, 5 stycznia 2012

Pyszna Rolada - nawet dla tych na diecie

Składniki

   1.

- 1, 5 kg.    mięsa od szynki  ( może być łopatka ).
-  marchewka
- sól,  pieprz, 
- ziarenka smaku, 
-  majeranek, 
- listek laurowy, 
- ziele angielskie, 
- kostka rosołowa
-  2 ząbki czosnku, 
-  przyprawa do wieprzowiny
-  cebula



Przygotowanie

   2.

Mięso nakroić tak,  by powstał  " płat "
( ja zrobiłam w 2 kawałkach,  dla wygodniejszego ułożenia w garnku ).   Natrzeć przyprawami -  sól, pieprz,  majeranek,  przyprawa do wieprzowiny i ziarenka smaku ( fot. nr. 1 )

Ciasno zwinąć i nałożyć elast. siatkę,  lub owinąć grubą, mocną nicią. Rolady z  wierzchu też natrzeć przyprawami -  ale mniej.
Ułożyć w misce  i obłożyć  plastrami cebuli.
Przykryć folią,  i zostawić w chłodnym miejscu na ok.  24 godziny.

    3.

Następnego dnia -  na dno garnka wyłożyć cebulę z marynaty, pokrojoną włoszczyznę, listek,  ziele,  kostkę rosołową 
marchewkę,  pokrojony czosnek 
- na grubość ok. 2 cm ( ja to nazywam  " drenaż " )  - fot. 3

  4.

Rolady włożyć do garnka,  zalać  wrzątkiem z czajnika by były całe przykryte i natychmiast się zagotowały.
Gotować na b. małym ogniu  ( tak jak rosół )  półtotej godziny.

  5.

Po ugotowaniu ( fot. 5 )  odstawiamy przykryte do wystudzenia.
Ale -  nie do wystudzenia rosolu,  tylko całkowitego wystudzenia mięsa w środku. ( ja wystawiłam na balkon na ok. 7 - 8 godzin )

  6.

Rolady wyjąć z rosołu,  przeciąć nożyczkami siatkę - i delikatnie zdjąć.     Rosół przecedzić  ( ja zamroziłam -  b. dobry  np.  do grochówki ). Rolady wstawić do lodówki.

  7.

Rolada jest bardzo   smaczna,  miękka i  soczysta - a przy tym tak  " związana "  że można ją kroić na cieniutkie plasterki i bez trudu nakładać -  na widelcu !   -   z półmiska na talerz.

Polecam,  bo jest  przepyszna.
Tak samo przygotowaną roladę można piec w piekarniku.
SMACZNEGO !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz